Sid dig stærk på en Dynamostol

Sid dig stærk på en Dynamostol

En "almindelig" stol vs. en Dynamostol

Sædet på en almindelig stol er ofte dyb, man skal således sidde langt tilbage for at nå ryglænet. Ryglænet er velegnet til en afslappet og tilbagelænet siddestilling. 


Men det kan blive en belastning for rygsøjlen, og belaste blodomløbet i benene.

På grund af sædets dybde ender det ofte med, at du kommer til at sidde på
den forreste halvdel af stolen. Det gør, at du har svært ved at sidde højt, hvilket igen bevirker, at vinklen i hofteleddet formindskes og at du nemmere kommer til at falde sammen.
Det udløser et forkert tryk på ryghvirvlerne, fordi ryggen ikke har mulighed for at forblive i balance. Dine ledbånd, der ellers skal holde dine knogler på plads, bliver unødigt belastede, og dine muskler begynder enten at over- eller underspænde.
Din krop er ikke dum. Den vil prøve at kompensere for den belastning, du udsætter den for. Den vil tvinge dig til at gå ud og hente en kop kaffe eller til at udføre andre typer overspringshandlinger.
Det er bare ikke altid, du har mulighed for at adlyde din krops ønsker. Du kan jo sidde i møde eller være involveret i en opgave, der ikke kan udsættes.

Mange arbejdspladser og skoler er forsynet med lave, vandrette borde og traditionelle stole. Det giver en skadelig belastning af rygsøjlen, og den sammenpressede maveregion mindsker blodcirkulation og åndedræt.
Blodcirkulationen til benene hindres af sædekanten.

Dynamostolen sørger for, at din rygsøjle har den rigtige S-form. 

Stolen kan leveres i 5 forskellige stelhøjder, så den kan bruges til arbejdsstillinger
fra næsten

stående til næsten hugsiddende.

Vores stole er specielt designet til give dit bækken og din ryg en oprejst
position, så du ikke falder sammen som i en almindelig stol.

Det kan tage et par uger at træne sig op til at sidde på en Dynamostol, men det er anstrengelsen værd.
De væsentligste muskelgrupper er sikret fuld frihed til at bevæge sig. Og du vil opleve at du bliver stærkere og stærkere i ryggen. Det er dog ikke de eneste  positive følger. Din blodcirkulation forbedres, og dine ledbånd arbejder optimalt. Når du sidder på en Dynamostol slapper mellemgulvet også bedre af, hvilket giver en bedre vejrtrækning, og fordi din overkrop kan bevæge sig frit, slipper du for de sædvanlige belastninger af skuldre, arme og nakke.

Det lyder måske for godt til at være sandt, tænker du. At kunne sidde sin ryg stærkere. Men den er god nok. På samme måde som du kan komme i form ved at træne, kan du styrke din ryg på en Dynamostol.

Og dit velbefindende, din tankevirksomhed og dit energiniveau.

Du har mulighed for at prøve en valgfri stol gratis i 14 dage