Gode kontorøvelser til dig, der laver stillesiddende arbejde

Stillesiddende arbejde kan på både kort og lang sigt forårsage ondt i ryggen. Flere og flere danskere har kontorarbejde som deres primære beskæftigelse, og hjemmearbejde er efterhånden mere reglen end undtagelsen. Der er derfor – nu mere end nogensinde - behov for at tænke den ergonomiske sundhed ind i hverdagen. På netop den baggrund har vi i Dynamostol udviklet innovative kontorstole som en langsigtet løsning.

Da du måske af og til har brug for lindring af smerter nu og her, ønsker vi at udvide dit kendskab til gode øvelser, som du nemt kan lave på kontoret.

Se med her og få vejledning til, hvordan du kan afhjælpe ondt i ryggen forårsaget af stillesiddende arbejde.

Ønsker du en sundere siddestilling?

Første skridt mod en sundere arbejdsstilling ved stillesiddende kontorarbejde er en mere korrekt siddestilling. For at opnå dette bør du sidde ved et justerbart bord, som du kan rette din kontorstol ind efter. Den korrekte siddestilling inkluderer ikke korslagte ben, hvilket er en dårlig vane for mange. Sørg derudover for at slappe af i dine skuldre og lad hele underarmen støtte sig mod dit tastatur og din mus, mens ryggen holdes ret. En korrekt siddestilling og udførelsen af gode kontorøvelser kan på den korte bane minimere smerter i ryg og nakke. Men en investering i en ergonomisk kontorstol er med til at aktivere din core og styrker på den måde din muskulatur, når du sidder ned. På den måde undgår du muskelsmerter i første omgang. Du læse hele vores guide til en god siddestilling her

Prøv en ergonomisk stol gratis i 14 dage

Ved at lave gode kontorøvelser kan du afhjælpe smerter på den korte bane. Er stillesiddende arbejde derimod en fast del af din hverdag flere år endnu, bør du overveje en mere langsigtet løsning. Understøt et vedvarende godt arbejdsmiljø og afprøv virkningen af vores ergonomiske kontorstole gratis i 14 dage